Πολλά έχουν ειπωθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα κατά της Ελλάδας από Ευρωπαίους αξιωματούχους. Αίσθηση προκάλεσε ωστόσο αυτό που είπε ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ο οποίος ευθέως είπε ότι η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να φορολογήσει τους εφοπλιστές ώστε να μην έχει ανάγκη επιπλέον δανεισμό.
Η πραγματικότητα για τη φορολόγηση των εφοπλιστών όμως είναι η εξής: Οι Έλληνες εφοπλιστές και η ελληνική ναυτιλία όχι μόνο καταβάλλουν στο Δημόσιο όσα τους αναλογούν, αλλά και αποτελούν έναν από τους βασικούς πυλώνες της εθνικής οικονομίας.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες αυτό που είπε ο Σόιμπλε δεν ήταν τυχαίο, αλλά αποτελεί μέρος της προσπάθειας της Γερμανίας α προκαλέσει ρήγμα στις σχέσεις της ελληνικής πολιτείας και του εφοπλισμού, καθώς οι Γερμανοί, των οποίων η εμπορική ναυτιλία φθίνει σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα, κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να προσελκύσουν οι ίδιοι επιπλέον πλοία.
Οι Γερμανοί, οι οποίοι κατηγορούν την Ελλάδα ότι "χαϊδεύει τα αυτιά" των εφοπλιστών διαθέτουν ένα "παραδεισένιο" φορολογικό σύστημα για τη ναυτιλία με τεράστιες φοροαπαλλαγές και ελαφρύνσεις στους επενδυτές, ανάλογο με εκείνο που εφαρμόζουν η Ιρλανδία, η Ιταλία, το Βέλγιο και η Μάλτα.
Αντίθετα, οι Γερμανοί παρέχουν και κίνητρα και επιδοτήσεις στους εφοπλιστές που έχουν τη γερμανική σημαία, τα οποία τα είχε νομοθετήσει ο κ. Σόιμπλε μέσω συνεταιρισμών περιορισμένης ευθύνης. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο το 2007 τα περίφημα KG Funds άντλησαν 10 δισ. δολ.
Εφοπλιστικοί κύκλοι, μάλιστα, λένε χαρακτηριστικά ότι "ο Σόιμπλε μισεί την ελληνική ναυτιλία επειδή ο ίδιος δεν μπόρεσε να στηρίξει τη γερμανική, παρά τα όσα έχει κάνει μέχρι τώρα". Οι ίδιοι υποστηρίζουν πως αυτό που "καίει" τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών είναι ότι μεγάλο μέρος του στόλου που προσπάθησε να χτίσει η Γερμανία αγοράστηκε από τους Έλληνες, τους οποίους σήμερα κατηγορεί. "Κι αυτό, παρ' όλο που η Γερμανία έχει δημιουργήσει το καλύτερο φορολογικό πλαίσιο στην Ευρώπη για τη ναυτιλία" επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου