Τα 50 δις "εγγυήσεων" που απαίτησε ο Σόϊμπλε για να μην ενεργοποιήσει το Grexit,έχουν προκαλέσει την εξής απλή απορία: πως θα μπορέσει η Ελλάδα να συγκεντρώσει αυτό το τεράστιο πόσο; Και είναι απορία την οποία έχουν και οι Γερμανοί.
Το ρεπορτάζ του γερμανικού τηλεοπτικού σταθμού ARD είναι αποκαλυπτικό για το τι ακριβώς σημαίνει σε πάρα πολλές περιπτώσεις η "αξιοποίηση κρατικών περιουσιακών στοιχείων" της χώρας μας.
Όπως αποκαλύπτουν οι Γερμανοί επαναλαμβάνουμε δημοσιογράφοι, τα έσοδα από την "βεβιασμένη ιδιωτικοποίηση" 14 αεροδρομίων θα καταλήξουν στα γερμανικά κρατικά ταμεία! Πως;
Δείτε το ρεπορτάζ και ακολουθεί ερώτηση που έχει κατατεθεί στη Βουλή γι΄ αυτό το θέμα.
Ερώτηση στη Βουλή
Την αντίθεση τους στη δρομολογούμενη εκποίηση των 14 Περιφερειακών Αερολιμένων εκφράζουν, με ερώτηση τους προς τους αρμόδιους υπουργούς, 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κάνοντας λόγο για τεράστια και αδικαιολόγητη οικονομική ζημία. Τονίζουν δε ότι «με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων».
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, επικαλούμενοι την πρόταση του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών με αρ. Πρωτ. 02/06-04-2015, αλλά και τους όρους «της αδιαφανούς ως προς τη μεθόδευση και το σύνολο των τεχνοοικονομικών αναλύσεων» Σύμβασης Παραχώρησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport AG - Slentel Ltd, αναφέρουν πως προκύπτουν προκλητικά αντικειμενικά συμπεράσματα.
Σύμφωνα με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, «η Fraport AG - Slentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δισ. ευρώ, τη στιγμή που η γερμανική εταιρεία διαχείρισης του αερολιμένα Αθηνών (Hochtief), χρωστάει 1,4 δισ. ΦΠΑ στο κράτος. Τα 1,234 δισ. ευρώ ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια».
Σύμφωνα με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, «η Fraport AG - Slentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δισ. ευρώ, τη στιγμή που η γερμανική εταιρεία διαχείρισης του αερολιμένα Αθηνών (Hochtief), χρωστάει 1,4 δισ. ΦΠΑ στο κράτος. Τα 1,234 δισ. ευρώ ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια».
Οι βουλευτές επισημαίνουν, επίσης:
«Ο ιδιώτης, ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δισ. ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δισ., την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το "σπατόσημο" θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δισ. ευρώ».
«Με δεδομένο το γεγονός των χαμηλών προσόδων πολλών μικρών αερολιμένων, η βιωσιμότητά τους σε συνθήκες αγοράς και ανταγωνισμού θα είναι αδύνατη», υποστηρίζουν.
«Με δεδομένο το γεγονός των χαμηλών προσόδων πολλών μικρών αερολιμένων, η βιωσιμότητά τους σε συνθήκες αγοράς και ανταγωνισμού θα είναι αδύνατη», υποστηρίζουν.
Τέλος, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι η οικονομικές αναπτυξιακές επιπτώσεις από τυχόν ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, «θα είναι μη αναστρέψιμες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να χρεωθεί το βάρος αυτής της ιστορικής πράξης, με τη δικαιολογία της άσκησης ωμών εκβιασμών από τους δανειστές».
«Αν ολοκληρωθεί η εν λόγω ιδιωτικοποίηση, θα γίνει ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας και θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διερεύνησης οικονομικού σκανδάλου. Οι Κρατικοί Αερολιμένες ανήκουν στον λαό και οφείλουν να παραδοθούν στις επόμενες γενιές ως περιουσία του ελληνικού κράτους. Η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας πρέπει να είναι διαφανής και ελεγκτέα», καταλήγουν.
Η ερώτηση απευθύνεται προς τους υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Επικρατείας για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Εθνικής Άμυνας και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης-Περιβάλλοντος & Ενέργειας, από τους οποίους ζητούν παράλληλα να καταθέσουν:
Η ερώτηση απευθύνεται προς τους υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Επικρατείας για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Εθνικής Άμυνας και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης-Περιβάλλοντος & Ενέργειας, από τους οποίους ζητούν παράλληλα να καταθέσουν:
Τους ακριβείς όρους και το σύνολο των οικονομοτεχνικών αναλύσεων της Σύμβασης του ΤΑΙΠΕΔ με την Fraport AG - Slentel Ltd για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια.
Τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που υποχρεωτικά συνοδεύουν την Σύμβαση για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια καθώς και τη Μελέτη Κόστους - Ωφέλειας της εν λόγω Σύμβασης.
Τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που υποχρεωτικά συνοδεύουν την Σύμβαση για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια καθώς και τη Μελέτη Κόστους - Ωφέλειας της εν λόγω Σύμβασης.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΕΔΩ ΣΤΟ
ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΙΝΚ ΕΔΩ ΜΕ ΤΟ
ΒΙΝΤΕΟ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΕΔΩ ΠΙΟ ΚΑΤΩ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου