Άκρως αποκαλυπτικό είναι το ρεπορτάζ που πραγματοποίησε το μεγαλύτερο Γερμανικό κρατικό τηλεοπτικό κανάλι, TO ARD, αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση των 14 ελληνικών αεροδρομίων, που πάνε στην κρατική Γερμανική εταιρία, την Fraport.
Πρόκειται για θυγατρική της Lufthansa, και η οποία σύμφωνα με τους Γερμανούς δημοσιογράφους, είναι σύμβουλος στο πρόγραμμα ελληνικών ιδιωτικοποιήσεων, και έχει επισημάνει στο παρελθόν το πόσο συμφέρον είναι η αγορά των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων.
Δείτε μεταφρασμένο μέρος του ρεπορτάζ που κάνει ξεκάθαρα λόγο για ξεπούλημα, σε εξευτελιστικές τιμές, και εκμετάλλευση του Ελληνικού Κράτους:
50 δις ευρώ. Τόσα θα πρέπει να συλλέξει η ελληνική κυβέρνηση, μέσω της ιδιωτικοποίησης της κρατικής περιουσίας. κυρίως για την αποπληρωμή χρεών. Σύμφωνα με τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών, η Ελλάδα, ήδη έχει αργήσει. Και αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που πολλά πλέον από τα «ασημικά» του ελληνικού κράτους προσφέρονται σε εξευτελιστικές τιμές πώλησης. Τώρα εάν αυτό είναι και πραγματικά σοφό ή έξυπνο, δεν διερωτάται και κανένας.
Σίγουρα πάντως, δεν διερωτώνται αυτοί που επωφελούνται από αυτό. Για παράδειγμα, κάποια μεγάλη γερμανική κρατική επιχείρηση, η οποία θα μπορούσε να λειτουργήσει όλα τα ελληνικά αεροδρόμια όπου, εσείς, ως Γερμανοί τουρίστες, θα κάνετε τις διακοπές σας σύντομα. Κέρκυρα. Ένας επίγειος παράδεισος διακοπών. Εδώ, έρχονται για να χαλαρώσουν και για να κάνουν τις διακοπές τους χιλιάδες Γερμανοί τουρίστες. Συνολικά, έρχονται στο νησί, των μόλις 120.000 κατοίκων, πάνω από ένα εκατομμύριο τουρίστες το χρόνο – αριθμός που ετησίως αυξάνεται. Ακολούθως, πιο πολλοί παραθεριστές, σημαίνει επίσης περισσότεροι επιβάτες στον Κρατικό Αερολιμένα Κέρκυρας. Παρά λοιπόν το γεγονός ότι υπάρχουν οι καλύτερες προοπτικές για το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, αυτό θα πρέπει τώρα να ιδιωτικοποιηθεί.
Σε έναν, τουλάχιστον, δεν αρέσει αυτό. Στον Δήμαρχο Κέρκυρας Κώστα Νικολούζο.
Κώστας Νικολούζος, Δήμαρχος της Κέρκυρας: «Το αεροδρόμιο είναι εξαιρετικά κερδοφόρο, οπότε πείτε μου παρακαλώ, γιατί θα πρέπει τώρα να το παραδώσουμε σε ξένα χέρια; Είμαστε σε μια κρίση, μια βαθιά οικονομική κρίση, έτσι δεν είναι; Όταν μας ληστεύουνε τα μέσα τα οποία και παράγουν πλούτο και ευμάρεια, πώς θα μπορέσουμε ποτέ να ξεπεράσουμε το πρόβλημα και να σταθούμε στα πόδια μας?»
Το αεροδρόμιο της Κέρκυρας είναι ένα μέρος μόνο ενός τεράστιου προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων. Κρατική ιδιοκτησία αξίας 50 δισεκατομμυρίων ευρώ θα πωληθεί υπό την πίεση των πιστωτών της Ελλάδος. Στο σφυρί θα βγουν σταθερές αξίες που παραδοσιακά ανήκουν ιδιοκτησιακά στο κράτος : Τα ΕΛΤΑ, η Ύδρευση και οι αυτοκινητόδρομοι, η προμήθεια φυσικού αερίου και φυσικά η ΔΕΗ, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια. Μιλάμε για αερολιμένες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, σε νησιά, όπως πχ τη Μύκονο, τη Σαντορίνη και Κω – ακόμα και την Κέρκυρα. Ειδικά από τα αεροδρόμια, η Ελλάδα αποκομίζει σημαντικά οικονομικά οφέλη εν μέσω κρίσης. Μια από τις πιο επικερδείς επιχειρήσεις Διαχείρισης και Λειτουργίας αεροδρόμιων είναι μια γερμανική εταιρεία. Είναι η εταιρεία Fraport. Η Fraport που εδρεύει στην Φρανκφούρτη, έχει επικρατήσει σε σχετικούς διαγωνισμούς. Με μιας εφ άπαξ καταβολή € 1.230.000.000 και το ετήσιο μίσθωμα των € 22.900.000 η Fraport, αναμένεται να αναλάβει μαζί με κάποια ελληνική συνεργασία, 14 ελληνικά αεροδρόμια, για τουλάχιστον 40 χρόνια.
Στην Αθήνα, συναντήσαμε τον Έλληνα Υπουργό Υποδομών. Ο υπουργός έχει δεχτεί εντολές να προχωρήσει στις εν λόγω ιδιωτικοποιήσεις συγκεκριμένων αεροδρομίων γρήγορα και με συνοπτικές διαδικασίες, αν και φοβάται μεγάλα μειονεκτήματα για την ελληνική πλευρά.
Χρήστος Σπιρτζής, Υπουργός Υποδομών: “Η πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να πουλήσει 14 από τα κερδοφόρα αεροδρόμια και τα άλλα, τα μη κερδοφόρα, τα προβληματικά, πάνω από 30 αεροδρόμια δηλαδή που δεν έχουν κέρδη και πρέπει να συνεχίσουν να επιδοτούνται, παραμένουν στο ελληνικό δημόσιο. Αυτό είναι ένα μοντέλο που δεν έχει εφαρμοστεί πουθενά στην Ευρώπη. Αυτό ταιριάζει περισσότερο σε μια τριτοκοσμική αποικία παρά σε μια χώρα μέλος της ΕΕ. ”
Σκληρές κατηγορίες. Αλλά τι μας λένε οι αριθμοί; Σύμφωνα με τα εσωτερικά δεδομένα της Ελληνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ο αριθμός των πτήσεων αυξήθηκε, στα 14 αεροδρόμια που εποφθαλμιά η Fraport, μόνο πέρυσι, στις πάνω από 188.000, μια αύξηση της τάξης του 13,8%, ο δε αριθμός των επιβατών αυξήθηκε σε περισσότερο από 22 εκατομμύρια, μια αύξηση της τάξης του 19%. Η Lufthansa επιβεβαίωσε ότι αυτό μπορεί να είναι μια εξαιρετικά κερδοφόρος κίνηση για την Fraport. Η Lufthansa Consulting γνωρίζει καλά τα οικονομικά στοιχεία των 14 αεροδρόμιων, αφού είναι «σύμβουλος» του Ελληνικού Δημοσίου σε ότι αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις. Η Lufthansa, μια εταιρία παγκόσμιος κολοσσός στις αερομεταφορές, εδρεύει στην Φρανκφούρτη , όπως άλλωστε και η Fraport….
Μια κερδοφόρος επιχείρηση για την Fraport σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου? Γιατί πρέπει τα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού Δημοσίου, να πωλούνται τόσο φθηνά;
Πάνω σε αυτό τα θέμα προειδοποιεί και το Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών.
Ο κος Αλέξανδρος Σ. Κρητικός, Καθηγητής Οικονομικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Potsdam , και διευθυντής Ερευνών στο Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών, δήλωσε:
«Εάν στην πραγματικότητα οι κρατικές αυτές επιχειρήσεις πωληθούν σε εξευτελιστικές τιμές, κοινώς «σκότωμα» τότε θα υπάρξει πραγματικά λαϊκή κατακραυγή. Επειδή επί του παρόντος, η πραγματική αξία των συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου δεν είναι υπολογίσιμη, θα δούμε μελλοντικά, ότι οι επόμενες ελληνικές κυβερνήσεις θα είναι πολύ δυσαρεστημένες με τον πρόχειρο τρόπο που γίνονται αυτήν την στιγμή οι συγκεκριμένες ιδιωτικοποιήσεις.»
Το σκανδαλώδες σε όλη την συμφωνία: Η Fraport AG είναι μια γερμανική κρατική επιχείρηση. Η πλειοψηφία των μετοχών της Fraport ανήκει στην πόλη της Φρανκφούρτης και το κρατίδιο της Έσσης. Τι είδους ιδιωτικοποίηση είναι αυτή……;
Κατά δήλωση τουΚαθηγητή κύριου Rudolf Hickel, από Πανεπιστήμιο της Βρέμης:
«Στην ουσία, λαμβάνει χώρα μια αλλαγή της ιδιοκτησίας ενός αριθμού εύρωστων ελληνικών κρατικών επιχειρήσεων σε γερμανικά χέρια. Και εν κατακλείδι , είναι σημαντικό να σημειώσουμε, ότι τα κέρδη, τα σημαντικά κέρδη που εμφανίζουν αυτά τα 14 αεροδρόμια, στην ουσία αντί να διοχετεύονται στα ελληνικά δημόσια ταμεία, θα πηγαίνουν κάτ ευθείαν σε Γερμανικά δημόσια ταμεία.»
Τα κέρδη αυτά, απλά θα λείπουν από τα ελληνικά ταμεία. Και τα δισεκατομμύρια Ευρώ έσοδα από την ιδιωτικοποίηση; Ούτε αυτά δεν θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν από την Ελλάδα για επενδύσεις και αναπτυξιακή πολιτική. Για αυτό, φρόντισε ειδικά ο υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Με τα «έσοδα» απο την ιδιωτικοποίηση, η Ελλάδα θα πρέπει να πληρώσει πρώτα τα χρέη της. Η γερμανική Αντιπολίτευση, κάνει λόγο για μια «εξαιρετικά κακή συμφωνία».
Η κα Janine Wissler, αναπληρωτής αρχηγός του κόμματος Die Linke δηλώνει:“Ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε έχει συμβάλλει τα μέγιστα ώστε η ιδιωτικοποίηση να προχωρεί γοργά και αποφασιστικά. Ο ίδιος άλλωστε πρότεινε το ταμείο αυτό των ιδιωτικοποιήσεων. Συνέπεια της πολιτικής του είναι, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες να εκβιάζονται πλέον, και ότι οι δημόσιες υποδομές τους ξεπουλιούνται όσο όσο, σίγουρα με ποσά πολύ κάτω της όποιας αξίας τους».
Η ιδιωτικοποίηση των ελληνικών κρατικών περιουσιακών στοιχείων θα βοηθήσει την ελληνική οικονομία ξανά στα πόδια της – έτσι λέει η θεωρία.
Η παράδοση των ελληνικών αεροδρομίων σε γερμανική κρατική επιχείρηση θα προκαλέσει σημαντική οικονομική ζημιά στο ελληνικό Δημόσιο. Αυτή είναι η θλιβερή πραγματικότητα. Η σημερινή Ευρώπη την καθιστά δυνατή.
Μετάφραση-επιμέλεια κειμένου: Συντακτική ομάδα Νόστιμον ήμαρ
Πρόκειται για θυγατρική της Lufthansa, και η οποία σύμφωνα με τους Γερμανούς δημοσιογράφους, είναι σύμβουλος στο πρόγραμμα ελληνικών ιδιωτικοποιήσεων, και έχει επισημάνει στο παρελθόν το πόσο συμφέρον είναι η αγορά των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων.
Δείτε μεταφρασμένο μέρος του ρεπορτάζ που κάνει ξεκάθαρα λόγο για ξεπούλημα, σε εξευτελιστικές τιμές, και εκμετάλλευση του Ελληνικού Κράτους:
50 δις ευρώ. Τόσα θα πρέπει να συλλέξει η ελληνική κυβέρνηση, μέσω της ιδιωτικοποίησης της κρατικής περιουσίας. κυρίως για την αποπληρωμή χρεών. Σύμφωνα με τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών, η Ελλάδα, ήδη έχει αργήσει. Και αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που πολλά πλέον από τα «ασημικά» του ελληνικού κράτους προσφέρονται σε εξευτελιστικές τιμές πώλησης. Τώρα εάν αυτό είναι και πραγματικά σοφό ή έξυπνο, δεν διερωτάται και κανένας.
Σίγουρα πάντως, δεν διερωτώνται αυτοί που επωφελούνται από αυτό. Για παράδειγμα, κάποια μεγάλη γερμανική κρατική επιχείρηση, η οποία θα μπορούσε να λειτουργήσει όλα τα ελληνικά αεροδρόμια όπου, εσείς, ως Γερμανοί τουρίστες, θα κάνετε τις διακοπές σας σύντομα. Κέρκυρα. Ένας επίγειος παράδεισος διακοπών. Εδώ, έρχονται για να χαλαρώσουν και για να κάνουν τις διακοπές τους χιλιάδες Γερμανοί τουρίστες. Συνολικά, έρχονται στο νησί, των μόλις 120.000 κατοίκων, πάνω από ένα εκατομμύριο τουρίστες το χρόνο – αριθμός που ετησίως αυξάνεται. Ακολούθως, πιο πολλοί παραθεριστές, σημαίνει επίσης περισσότεροι επιβάτες στον Κρατικό Αερολιμένα Κέρκυρας. Παρά λοιπόν το γεγονός ότι υπάρχουν οι καλύτερες προοπτικές για το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, αυτό θα πρέπει τώρα να ιδιωτικοποιηθεί.
Σε έναν, τουλάχιστον, δεν αρέσει αυτό. Στον Δήμαρχο Κέρκυρας Κώστα Νικολούζο.
Κώστας Νικολούζος, Δήμαρχος της Κέρκυρας: «Το αεροδρόμιο είναι εξαιρετικά κερδοφόρο, οπότε πείτε μου παρακαλώ, γιατί θα πρέπει τώρα να το παραδώσουμε σε ξένα χέρια; Είμαστε σε μια κρίση, μια βαθιά οικονομική κρίση, έτσι δεν είναι; Όταν μας ληστεύουνε τα μέσα τα οποία και παράγουν πλούτο και ευμάρεια, πώς θα μπορέσουμε ποτέ να ξεπεράσουμε το πρόβλημα και να σταθούμε στα πόδια μας?»
Το αεροδρόμιο της Κέρκυρας είναι ένα μέρος μόνο ενός τεράστιου προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων. Κρατική ιδιοκτησία αξίας 50 δισεκατομμυρίων ευρώ θα πωληθεί υπό την πίεση των πιστωτών της Ελλάδος. Στο σφυρί θα βγουν σταθερές αξίες που παραδοσιακά ανήκουν ιδιοκτησιακά στο κράτος : Τα ΕΛΤΑ, η Ύδρευση και οι αυτοκινητόδρομοι, η προμήθεια φυσικού αερίου και φυσικά η ΔΕΗ, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια. Μιλάμε για αερολιμένες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, σε νησιά, όπως πχ τη Μύκονο, τη Σαντορίνη και Κω – ακόμα και την Κέρκυρα. Ειδικά από τα αεροδρόμια, η Ελλάδα αποκομίζει σημαντικά οικονομικά οφέλη εν μέσω κρίσης. Μια από τις πιο επικερδείς επιχειρήσεις Διαχείρισης και Λειτουργίας αεροδρόμιων είναι μια γερμανική εταιρεία. Είναι η εταιρεία Fraport. Η Fraport που εδρεύει στην Φρανκφούρτη, έχει επικρατήσει σε σχετικούς διαγωνισμούς. Με μιας εφ άπαξ καταβολή € 1.230.000.000 και το ετήσιο μίσθωμα των € 22.900.000 η Fraport, αναμένεται να αναλάβει μαζί με κάποια ελληνική συνεργασία, 14 ελληνικά αεροδρόμια, για τουλάχιστον 40 χρόνια.
Στην Αθήνα, συναντήσαμε τον Έλληνα Υπουργό Υποδομών. Ο υπουργός έχει δεχτεί εντολές να προχωρήσει στις εν λόγω ιδιωτικοποιήσεις συγκεκριμένων αεροδρομίων γρήγορα και με συνοπτικές διαδικασίες, αν και φοβάται μεγάλα μειονεκτήματα για την ελληνική πλευρά.
Χρήστος Σπιρτζής, Υπουργός Υποδομών: “Η πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να πουλήσει 14 από τα κερδοφόρα αεροδρόμια και τα άλλα, τα μη κερδοφόρα, τα προβληματικά, πάνω από 30 αεροδρόμια δηλαδή που δεν έχουν κέρδη και πρέπει να συνεχίσουν να επιδοτούνται, παραμένουν στο ελληνικό δημόσιο. Αυτό είναι ένα μοντέλο που δεν έχει εφαρμοστεί πουθενά στην Ευρώπη. Αυτό ταιριάζει περισσότερο σε μια τριτοκοσμική αποικία παρά σε μια χώρα μέλος της ΕΕ. ”
Σκληρές κατηγορίες. Αλλά τι μας λένε οι αριθμοί; Σύμφωνα με τα εσωτερικά δεδομένα της Ελληνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ο αριθμός των πτήσεων αυξήθηκε, στα 14 αεροδρόμια που εποφθαλμιά η Fraport, μόνο πέρυσι, στις πάνω από 188.000, μια αύξηση της τάξης του 13,8%, ο δε αριθμός των επιβατών αυξήθηκε σε περισσότερο από 22 εκατομμύρια, μια αύξηση της τάξης του 19%. Η Lufthansa επιβεβαίωσε ότι αυτό μπορεί να είναι μια εξαιρετικά κερδοφόρος κίνηση για την Fraport. Η Lufthansa Consulting γνωρίζει καλά τα οικονομικά στοιχεία των 14 αεροδρόμιων, αφού είναι «σύμβουλος» του Ελληνικού Δημοσίου σε ότι αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις. Η Lufthansa, μια εταιρία παγκόσμιος κολοσσός στις αερομεταφορές, εδρεύει στην Φρανκφούρτη , όπως άλλωστε και η Fraport….
Μια κερδοφόρος επιχείρηση για την Fraport σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου? Γιατί πρέπει τα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού Δημοσίου, να πωλούνται τόσο φθηνά;
Πάνω σε αυτό τα θέμα προειδοποιεί και το Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών.
Ο κος Αλέξανδρος Σ. Κρητικός, Καθηγητής Οικονομικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Potsdam , και διευθυντής Ερευνών στο Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών, δήλωσε:
«Εάν στην πραγματικότητα οι κρατικές αυτές επιχειρήσεις πωληθούν σε εξευτελιστικές τιμές, κοινώς «σκότωμα» τότε θα υπάρξει πραγματικά λαϊκή κατακραυγή. Επειδή επί του παρόντος, η πραγματική αξία των συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου δεν είναι υπολογίσιμη, θα δούμε μελλοντικά, ότι οι επόμενες ελληνικές κυβερνήσεις θα είναι πολύ δυσαρεστημένες με τον πρόχειρο τρόπο που γίνονται αυτήν την στιγμή οι συγκεκριμένες ιδιωτικοποιήσεις.»
Το σκανδαλώδες σε όλη την συμφωνία: Η Fraport AG είναι μια γερμανική κρατική επιχείρηση. Η πλειοψηφία των μετοχών της Fraport ανήκει στην πόλη της Φρανκφούρτης και το κρατίδιο της Έσσης. Τι είδους ιδιωτικοποίηση είναι αυτή……;
Κατά δήλωση τουΚαθηγητή κύριου Rudolf Hickel, από Πανεπιστήμιο της Βρέμης:
«Στην ουσία, λαμβάνει χώρα μια αλλαγή της ιδιοκτησίας ενός αριθμού εύρωστων ελληνικών κρατικών επιχειρήσεων σε γερμανικά χέρια. Και εν κατακλείδι , είναι σημαντικό να σημειώσουμε, ότι τα κέρδη, τα σημαντικά κέρδη που εμφανίζουν αυτά τα 14 αεροδρόμια, στην ουσία αντί να διοχετεύονται στα ελληνικά δημόσια ταμεία, θα πηγαίνουν κάτ ευθείαν σε Γερμανικά δημόσια ταμεία.»
Τα κέρδη αυτά, απλά θα λείπουν από τα ελληνικά ταμεία. Και τα δισεκατομμύρια Ευρώ έσοδα από την ιδιωτικοποίηση; Ούτε αυτά δεν θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν από την Ελλάδα για επενδύσεις και αναπτυξιακή πολιτική. Για αυτό, φρόντισε ειδικά ο υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Με τα «έσοδα» απο την ιδιωτικοποίηση, η Ελλάδα θα πρέπει να πληρώσει πρώτα τα χρέη της. Η γερμανική Αντιπολίτευση, κάνει λόγο για μια «εξαιρετικά κακή συμφωνία».
Η κα Janine Wissler, αναπληρωτής αρχηγός του κόμματος Die Linke δηλώνει:“Ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε έχει συμβάλλει τα μέγιστα ώστε η ιδιωτικοποίηση να προχωρεί γοργά και αποφασιστικά. Ο ίδιος άλλωστε πρότεινε το ταμείο αυτό των ιδιωτικοποιήσεων. Συνέπεια της πολιτικής του είναι, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες να εκβιάζονται πλέον, και ότι οι δημόσιες υποδομές τους ξεπουλιούνται όσο όσο, σίγουρα με ποσά πολύ κάτω της όποιας αξίας τους».
Η ιδιωτικοποίηση των ελληνικών κρατικών περιουσιακών στοιχείων θα βοηθήσει την ελληνική οικονομία ξανά στα πόδια της – έτσι λέει η θεωρία.
Η παράδοση των ελληνικών αεροδρομίων σε γερμανική κρατική επιχείρηση θα προκαλέσει σημαντική οικονομική ζημιά στο ελληνικό Δημόσιο. Αυτή είναι η θλιβερή πραγματικότητα. Η σημερινή Ευρώπη την καθιστά δυνατή.
Μετάφραση-επιμέλεια κειμένου: Συντακτική ομάδα Νόστιμον ήμαρ
Δείτε το βίντεο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου