Στην ετήσια
ιερατική σύναξη της Μητροπόλεως του ο Σεβ.Μητροπολίτης Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος
ανακοίνωσε την οριστική απόφασή του να παραιτηθεί από την 1η Σεπτεμβρίου
2011.
Ολα δείχνουν ότι ο Σεβασμιότατος είναι ειλικρινής όταν λέγει ότι θα παραιτηθεί. Επομένως ξεκινούμε την καταγραφή του σχολίου μας με την προυπόθεση ότι η παραίτηση του Σεβασμιότατου είναι δεδομένη.
ΖΗΤΗΣΕ ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΔΩΣΕ ΣΥΓΝΩΜΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
Στην ομιλία του προς τους ιερείς δήλωσε ότι συγχωρεί όσους τον πίκραναν και ζήτησε από όλους συγνώμη για τα.....
λάθη του.
Η στάση αυτή φυσικά συνάδει απόλυτα με τη χριστιανική αρετή της ανεξικακίας και της συγχώρεσης, αρκεί ο άνθρωπος - εν προκειμένω ο Σεβασμιότατος - που λέγει αυτά τα λόγια να τα εννοεί και να μην τα λέγει υποκριτικά ή μηχανικά, επειδή συνηθίζεται να λέγονται αυτοί οι λόγοι σ' αυτές τις περιπτώσεις.
ΕΝΘΡΟΝΙΣΤΗΡΙΟΣ ΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΛΑΙΚΟ ΣΥΜΦΟΙΤΗΤΗ ΜΟΥ
Για να αντιληφθούμε καλύτερα τι εννοώ αναφέρω το παράδειγμα λαικού συμφοιτητή μας στο πανεπιστήμιο, ο οποίος μας απάγγελλε εις άπταιστον αρχαίζουσα τον εις επίσκοπο χειροτονητήριο λόγο του ο οποίος άρχιζε ως εξής: “Ουδέποτε διανοήθηκα ότι η χάρις του Κυρίου θα με προσκαλούσε κατά τις ανεξερεύνητες βουλές Του να ανέλθω κλαίων γοερώς και οδυρόμενος τα βήματα του δεσποτικού θρόνου για να λάβω τον ακάνθινο στέφανο του μαρτυρίου του επισκοπικού αξιώματος”!!! Με αποτέλεσμα φυσικά να γίνει το ανέκδοτο της Σχολής.
ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Στην προκειμένη περίπτωση ο Σεβασμιότατος εννοεί αυτά που είπε ότι συγχωρεί όλους και ζητά συγνώμη από όλους όσους έβλαψε;
Αν και φυσικά ευχόμαστε εκ μέσης καρδίας ότι ο Σεβασμιότατος είναι ειλικρινής στεκόμαστε με πολύ σκεπτικισμό στη διαβεβαίωσή του, επειδή οι πράξεις του δεν συνάδουν με τα λόγια του.
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ “ΠΕΝΘΧΑΟΥΖ”
Ο Σεβασμιότατος Ζακύνθου είχε δώσει συνέντευξη στο πορνοπεριοδικό “Πένθχαουζ” στο οποίο μεταξύ άλλων άτοπων είχε εγκρίνει τις προγαμιαίες σχέσεις. Εκτοτε δυστυχώς ουδέποτε ανεκάλεσε την κακοδοξία που διατύπωσε παρόλη την πικρία και τον σκανδαλισμό των πιστών.
Και όχι μόνον αυτό! Με μεθόδους ήκιστα συνάδουσες με το αξίωμά του εξασφάλισε την αθώωσή του από το πρωτοβάθμιο επισκοπικό δικαστήριο παρόλον ότι ο αλήστου μνήμης Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος του ειχε υποσχεθεί ότι, ακόμη και αν καταδικαζόταν από το πρωτοβάθμιο δικαστήριο, θα τον αθώωνε στο εφετείο!
Ρωτούμε λοιπόν.
Εστω και τώρα, Σεβασμιότατε, είστε έτοιμος να βάλετε μετάνοια και να πείτε ένα ευλόγησον, έκανα λάθος και αδίκησα την αλήθεια της Εκκλησίας με όσα είπα στη συνέντευξη που έδωσα;
Αν είστε χαρά επί γης και εν ουρανώ και θα βγούμε όλοι να σας χειροκροτήσουμε για τη γενναιότητα να μετανοήσετε δημόσια αφού και δημόσια σκανδαλίσατε.
ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΖΗΤΑ ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ
Οποιος δεν είναι έτοιμος να ζητήσει συγκεκριμένη συγνώμη για τα λάθη του δεν είναι ειλικρινής. Η γενική δήλωση του τύπου “όλοι άνθρωποι είμαστε, όλοι κάποια λάθη κάναμε, επομένως συγχωρώ όλους και ζητώ συγνώμη από όλους” δεν αρκεί.
Αν ο Σεβασμιότατος δεν δηλώσει έσφαλλα για την κακοδοξία που εξέφρασα για τις προγαμιαίες σχέσεις και γι’ αυτό ζητώ συγνώμη δεν θα είναι πειστικός ότι είναι ειλικρινής όταν λέγει ότι ζητά συγνώμη. Θέλει να κρατήσει τον εγωισμό του ακέραιο και να αφήσει ορθάνοιχτη την πόρτα να επαναλάβει το ίδιο ή και παρόμοιο ατόπημα στο μέλλον.
Η ΑΔΙΚΙΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Και η δεύτερη μεγάλη εκκρεμότητα του Αγίου Ζακύνθου.
Το αίμα του αδικοσφαγμένου Μητροπολίτη Αττικής Νικόδημου ακόμη βοά, Σεβασμιότατε Ζακύνθου.
Ολοι γνωρίζουμε ποια απύθμενη κακότητα τον εξεθρόνισε μαζί με άλλους 11 αδιάβλητους Μητροπολίτες και εξακολουθεί να τον κρατά μακρυά από το ποίμνιό του.
Εστω και τώρα δεν είναι αργά να αποκατασταθεί η αδικία.
Είναι απρέπεια να λέμε σε ένα αδικημένο δεν έχεις δικαίωμα να υπερασπιστείς τον εαυτό σου από την αδικία που σου έγινε.
Αν ΕΣΥ αδικηθείς και αποφασίσεις να πεις ότι δέχομαι την αδικία και τα αφήνω όλα στο Θεό - εμείς φυσικά θα θαυμάσουμε το ύψος της αρετής σου, αλλά δεν έχεις δικαίωμα να απαιτείς από ένα άνθρωπο που αδικείται να μην υπερασπιστεί τον εαυτό του.
Καλύτερα αυτή τη συμβουλή - όσοι εξ ημών έχουν φτάσει σε τέτοια μέτρα τελειότητας - να την απαιτούν ΜΟΝΟΝ από τον εαυτό τους όταν αδικούνται και να τη θαυμάζουν και να την επαινούν όπου τη συναντούν, αλλά δεν έχουν κανένα δικαίωμα να επιπλήττουν τους αδικημένους όταν υπερασπίζονται τον εαυτό τους.
Επομένως ο Σεβασμιότατος Ζακύνθου οφείλει να συντελέσει στην αποκατάσταση της αδικίας σε βάρος του Αγίου Αττικής, επειδή πρωτοστάτησε να εμπεδωθεί η εις βάρος του αδικία.
Ο ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΑΙΡΕΤΕΟΥ ΚΛΗΡΙΚΟΥ ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΒΑΔΡΑΧΑΝΗ
Ο κ. Αθανάσιος Σακαρέλλος ο ανεκδιήγητος σύντροφος του καθαιρετέου Αρχιμανδρίτη Μελέτιου Βαδραχάνη, διακατέχεται από ένα ανεξήγητο φονικό πάθος κατά του Σεβασμιότατου Αττικής. Γι' αυτό με σχόλιά του σε κείμενα που αναρτώ και μιλώ για την αδικία σε βάρος του Σεβασμιότατου Αττικής αναφέρει: “Αδικήθηκε και αδικήθηκε και αδικήθηκε. Ας μιμηθεί τον Αγιο Νεκτάριο και η ιστορία τελείωσε.”
Λυπάμαι να παρατηρήσω ότι αυτό δεν είναι “πνευματική" στάση. Για να ακριβολογούμε αυτό είναι παλιανθρωπιά. Αφού γνωρίζεις ότι αδικήθηκε οφείλεις να στραφείς προς αυτούς που τον αδίκησαν και να τους παρακαλέσεις να αποκαταστήσουν την αδικία. Οχι να ζητάς από τον αδικημένο τα ρέστα επειδή δεν έφτασε στα μέτρα του Αγίου Νεκταρίου!
Πριν αναμένεις από τον άλλο να φτάσει σε δυσθεώρητα μέτρα αρετής άρχισε καλύτερα από τη στοιχειώδη ανθρωπιά που επιβάλλει να υποστηρίξεις τον αδικημένο και όχι αυτόν που αδικεί.
Ο ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΚΑΙ Ο ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
Ο Σεβασμιότατος και ο Αγιος Μεσογαίας ορίστηκαν ως μέλη επιτροπής της Συνόδου της Ιεραρχίας, η οποία θα πήγαινε να επισκεφθεί τον Σεβασμιότατο Αττικής για να λύσουν το πρόβλημα. Και ο μεν Αγιος Μεσογαίας δεν βρήκε την ευκαιρία ή τη διάθεση να πάει να συναντήσει το Σεβασμιότατο παρόλες τις υποσχέσεις του. Οσο για τον Σεβασμιότατο Ζακύνθου μιλά για συγνώμη και ετοιμασία για το μεγάλο ταξίδι και παρόλα αυτά όχι μόνον δεν πήγε να βρει τον Σεβασμιότατο Αττικής για να υλοποιήσει τις αποφάσεις της Συνόδου, αλλά κάθε τρις και δύο εκδίδει ανακοινώσεις και τον βρίζει με σκαιότητα.
Αυτό προφανώς δεν δείχνει διάθεση μετανοίας και διάθεση να ζητήσει συγνώμη.
ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΑ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΚΑΝΑΜΕ
Αλλά είναι ποτέ αργά για να πράξει ο άνθρωπος το ορθό;
Οχι βέβαια.
Γι’ αυτό προσευχόμαστε τις δύο βδομάδες που ο Σεβασμιότατος θα εξακολουθήσει να είναι εν ενεργεία Μητροπολίτης της Εκκλησίας της Ελλάδος - και νοουμένης της εγγύτητας και της δυνατότητας παρέμβασής του προς τον Μακαριότατο - ότι δεν θα ολιγωρήσει να πράξει το καθήκον του για να αποκατασταθεί η αδικία σε βάρος του Μητροπολίτη Αττικής και βεβαίως δεν θα ορρωδήσει να ανακαλέσει την κακοδοξία που διατύπωσε στη συνέντευξή του στο “Πένθχαουζ”.
Ολα δείχνουν ότι ο Σεβασμιότατος είναι ειλικρινής όταν λέγει ότι θα παραιτηθεί. Επομένως ξεκινούμε την καταγραφή του σχολίου μας με την προυπόθεση ότι η παραίτηση του Σεβασμιότατου είναι δεδομένη.
ΖΗΤΗΣΕ ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΔΩΣΕ ΣΥΓΝΩΜΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
Στην ομιλία του προς τους ιερείς δήλωσε ότι συγχωρεί όσους τον πίκραναν και ζήτησε από όλους συγνώμη για τα.....
λάθη του.
Η στάση αυτή φυσικά συνάδει απόλυτα με τη χριστιανική αρετή της ανεξικακίας και της συγχώρεσης, αρκεί ο άνθρωπος - εν προκειμένω ο Σεβασμιότατος - που λέγει αυτά τα λόγια να τα εννοεί και να μην τα λέγει υποκριτικά ή μηχανικά, επειδή συνηθίζεται να λέγονται αυτοί οι λόγοι σ' αυτές τις περιπτώσεις.
ΕΝΘΡΟΝΙΣΤΗΡΙΟΣ ΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΛΑΙΚΟ ΣΥΜΦΟΙΤΗΤΗ ΜΟΥ
Για να αντιληφθούμε καλύτερα τι εννοώ αναφέρω το παράδειγμα λαικού συμφοιτητή μας στο πανεπιστήμιο, ο οποίος μας απάγγελλε εις άπταιστον αρχαίζουσα τον εις επίσκοπο χειροτονητήριο λόγο του ο οποίος άρχιζε ως εξής: “Ουδέποτε διανοήθηκα ότι η χάρις του Κυρίου θα με προσκαλούσε κατά τις ανεξερεύνητες βουλές Του να ανέλθω κλαίων γοερώς και οδυρόμενος τα βήματα του δεσποτικού θρόνου για να λάβω τον ακάνθινο στέφανο του μαρτυρίου του επισκοπικού αξιώματος”!!! Με αποτέλεσμα φυσικά να γίνει το ανέκδοτο της Σχολής.
ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Στην προκειμένη περίπτωση ο Σεβασμιότατος εννοεί αυτά που είπε ότι συγχωρεί όλους και ζητά συγνώμη από όλους όσους έβλαψε;
Αν και φυσικά ευχόμαστε εκ μέσης καρδίας ότι ο Σεβασμιότατος είναι ειλικρινής στεκόμαστε με πολύ σκεπτικισμό στη διαβεβαίωσή του, επειδή οι πράξεις του δεν συνάδουν με τα λόγια του.
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ “ΠΕΝΘΧΑΟΥΖ”
Ο Σεβασμιότατος Ζακύνθου είχε δώσει συνέντευξη στο πορνοπεριοδικό “Πένθχαουζ” στο οποίο μεταξύ άλλων άτοπων είχε εγκρίνει τις προγαμιαίες σχέσεις. Εκτοτε δυστυχώς ουδέποτε ανεκάλεσε την κακοδοξία που διατύπωσε παρόλη την πικρία και τον σκανδαλισμό των πιστών.
Και όχι μόνον αυτό! Με μεθόδους ήκιστα συνάδουσες με το αξίωμά του εξασφάλισε την αθώωσή του από το πρωτοβάθμιο επισκοπικό δικαστήριο παρόλον ότι ο αλήστου μνήμης Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος του ειχε υποσχεθεί ότι, ακόμη και αν καταδικαζόταν από το πρωτοβάθμιο δικαστήριο, θα τον αθώωνε στο εφετείο!
Ρωτούμε λοιπόν.
Εστω και τώρα, Σεβασμιότατε, είστε έτοιμος να βάλετε μετάνοια και να πείτε ένα ευλόγησον, έκανα λάθος και αδίκησα την αλήθεια της Εκκλησίας με όσα είπα στη συνέντευξη που έδωσα;
Αν είστε χαρά επί γης και εν ουρανώ και θα βγούμε όλοι να σας χειροκροτήσουμε για τη γενναιότητα να μετανοήσετε δημόσια αφού και δημόσια σκανδαλίσατε.
ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΖΗΤΑ ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ
Οποιος δεν είναι έτοιμος να ζητήσει συγκεκριμένη συγνώμη για τα λάθη του δεν είναι ειλικρινής. Η γενική δήλωση του τύπου “όλοι άνθρωποι είμαστε, όλοι κάποια λάθη κάναμε, επομένως συγχωρώ όλους και ζητώ συγνώμη από όλους” δεν αρκεί.
Αν ο Σεβασμιότατος δεν δηλώσει έσφαλλα για την κακοδοξία που εξέφρασα για τις προγαμιαίες σχέσεις και γι’ αυτό ζητώ συγνώμη δεν θα είναι πειστικός ότι είναι ειλικρινής όταν λέγει ότι ζητά συγνώμη. Θέλει να κρατήσει τον εγωισμό του ακέραιο και να αφήσει ορθάνοιχτη την πόρτα να επαναλάβει το ίδιο ή και παρόμοιο ατόπημα στο μέλλον.
Η ΑΔΙΚΙΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Και η δεύτερη μεγάλη εκκρεμότητα του Αγίου Ζακύνθου.
Το αίμα του αδικοσφαγμένου Μητροπολίτη Αττικής Νικόδημου ακόμη βοά, Σεβασμιότατε Ζακύνθου.
Ολοι γνωρίζουμε ποια απύθμενη κακότητα τον εξεθρόνισε μαζί με άλλους 11 αδιάβλητους Μητροπολίτες και εξακολουθεί να τον κρατά μακρυά από το ποίμνιό του.
Εστω και τώρα δεν είναι αργά να αποκατασταθεί η αδικία.
Είναι απρέπεια να λέμε σε ένα αδικημένο δεν έχεις δικαίωμα να υπερασπιστείς τον εαυτό σου από την αδικία που σου έγινε.
Αν ΕΣΥ αδικηθείς και αποφασίσεις να πεις ότι δέχομαι την αδικία και τα αφήνω όλα στο Θεό - εμείς φυσικά θα θαυμάσουμε το ύψος της αρετής σου, αλλά δεν έχεις δικαίωμα να απαιτείς από ένα άνθρωπο που αδικείται να μην υπερασπιστεί τον εαυτό του.
Καλύτερα αυτή τη συμβουλή - όσοι εξ ημών έχουν φτάσει σε τέτοια μέτρα τελειότητας - να την απαιτούν ΜΟΝΟΝ από τον εαυτό τους όταν αδικούνται και να τη θαυμάζουν και να την επαινούν όπου τη συναντούν, αλλά δεν έχουν κανένα δικαίωμα να επιπλήττουν τους αδικημένους όταν υπερασπίζονται τον εαυτό τους.
Επομένως ο Σεβασμιότατος Ζακύνθου οφείλει να συντελέσει στην αποκατάσταση της αδικίας σε βάρος του Αγίου Αττικής, επειδή πρωτοστάτησε να εμπεδωθεί η εις βάρος του αδικία.
Ο ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΑΙΡΕΤΕΟΥ ΚΛΗΡΙΚΟΥ ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΒΑΔΡΑΧΑΝΗ
Ο κ. Αθανάσιος Σακαρέλλος ο ανεκδιήγητος σύντροφος του καθαιρετέου Αρχιμανδρίτη Μελέτιου Βαδραχάνη, διακατέχεται από ένα ανεξήγητο φονικό πάθος κατά του Σεβασμιότατου Αττικής. Γι' αυτό με σχόλιά του σε κείμενα που αναρτώ και μιλώ για την αδικία σε βάρος του Σεβασμιότατου Αττικής αναφέρει: “Αδικήθηκε και αδικήθηκε και αδικήθηκε. Ας μιμηθεί τον Αγιο Νεκτάριο και η ιστορία τελείωσε.”
Λυπάμαι να παρατηρήσω ότι αυτό δεν είναι “πνευματική" στάση. Για να ακριβολογούμε αυτό είναι παλιανθρωπιά. Αφού γνωρίζεις ότι αδικήθηκε οφείλεις να στραφείς προς αυτούς που τον αδίκησαν και να τους παρακαλέσεις να αποκαταστήσουν την αδικία. Οχι να ζητάς από τον αδικημένο τα ρέστα επειδή δεν έφτασε στα μέτρα του Αγίου Νεκταρίου!
Πριν αναμένεις από τον άλλο να φτάσει σε δυσθεώρητα μέτρα αρετής άρχισε καλύτερα από τη στοιχειώδη ανθρωπιά που επιβάλλει να υποστηρίξεις τον αδικημένο και όχι αυτόν που αδικεί.
Ο ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΚΑΙ Ο ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
Ο Σεβασμιότατος και ο Αγιος Μεσογαίας ορίστηκαν ως μέλη επιτροπής της Συνόδου της Ιεραρχίας, η οποία θα πήγαινε να επισκεφθεί τον Σεβασμιότατο Αττικής για να λύσουν το πρόβλημα. Και ο μεν Αγιος Μεσογαίας δεν βρήκε την ευκαιρία ή τη διάθεση να πάει να συναντήσει το Σεβασμιότατο παρόλες τις υποσχέσεις του. Οσο για τον Σεβασμιότατο Ζακύνθου μιλά για συγνώμη και ετοιμασία για το μεγάλο ταξίδι και παρόλα αυτά όχι μόνον δεν πήγε να βρει τον Σεβασμιότατο Αττικής για να υλοποιήσει τις αποφάσεις της Συνόδου, αλλά κάθε τρις και δύο εκδίδει ανακοινώσεις και τον βρίζει με σκαιότητα.
Αυτό προφανώς δεν δείχνει διάθεση μετανοίας και διάθεση να ζητήσει συγνώμη.
ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΑ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΚΑΝΑΜΕ
Αλλά είναι ποτέ αργά για να πράξει ο άνθρωπος το ορθό;
Οχι βέβαια.
Γι’ αυτό προσευχόμαστε τις δύο βδομάδες που ο Σεβασμιότατος θα εξακολουθήσει να είναι εν ενεργεία Μητροπολίτης της Εκκλησίας της Ελλάδος - και νοουμένης της εγγύτητας και της δυνατότητας παρέμβασής του προς τον Μακαριότατο - ότι δεν θα ολιγωρήσει να πράξει το καθήκον του για να αποκατασταθεί η αδικία σε βάρος του Μητροπολίτη Αττικής και βεβαίως δεν θα ορρωδήσει να ανακαλέσει την κακοδοξία που διατύπωσε στη συνέντευξή του στο “Πένθχαουζ”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου